Here is a set of questions which can be used as the basis for an end of year speaking assessment with Y9 students (low intermediate). For a number of years we used these at Ripon Grammar School to help us assess national curriculum levels. We handed out the sheets about two weeks before the tests, did some model answers orally in class and then gave each pupil a five minute slot during which we would ask a selection of the questions. With better students we would make sure that they had to improvise to some extent. Students would have a lesson when they they could practise their responses with partners.
We were fortunate in as much as we had allocated sessions during the exam period when we could do assessments without having to do them during lessons. Here are the questions:
We were fortunate in as much as we had allocated sessions during the exam period when we could do assessments without having to do them during lessons. Here are the questions:
Présent
•
Comment t’appelles-tu? Quel âge as-tu? Où habites-tu?
•
Parle-moi un peu de ta famille.
•
Qu’est-ce que tu fais le weekend, par exemple?
•
Quelles matières préfères-tu au collège?
•
A quelle heure est-ce que tu te lèves le matin?
•
Décris une journée typique.
•
Que fait ta famille pour la protection de l’environnement?
•
Qu’est-ce que tu aimes manger et boire?
•
Décris ta maison.
Passé
•
Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier?
•
Qu’est-ce que tu as fait ce matin? Et hier soir?
•
A quelle heure est-ce que tu t’es couché hier soir?
•
Qu’est-ce que tu as mangé au petit déjeuner ce matin?
•
Comment est-ce que tu es venu à l’école ce matin?
•
Quel temps a-t-il fait hier?
•
Qu’as-tu fait pendant les grandes vacances l’année dernière?
•
As-tu jamais visité la France? Où
exactement? Quand?
Futur
•
Qu’est-ce que tu vas faire ce soir?
•
Qu’est-ce que tu feras ce weekend probablement?
•
A quelle heure est-ce que tu te coucheras ce soir?
•
Quels sont tes projets pour les vacances d’été?
•
Qu’est-ce que tu vas manger ce soir?
•
Comment rentreras-tu chez toi ce soir?
Comments
Post a Comment