This is by way of a reminder that, among the many video listening worksheets I have on frenchteacher, I have some popular ones based on Peppa Pig videos from YouTube. In case you do not know, the principle behind my video listening sheets is that each worksheet links to an online video pitched at an appropriate level. These can be set for homework or done in class, either in a computer room or with tablets, or as a teacher-led activity.
I have just been updating the links on a few of these sheets since some had gone dead. Please do let me know if you find any other dead links. In every case I would urge you to check links before you use a sheet in class or give one out for homework.
In general I like my worksheets to contain lots of French since this provides extra comprehensible input to maximise learning and long-term acquisition.
Here is an example:
I have just been updating the links on a few of these sheets since some had gone dead. Please do let me know if you find any other dead links. In every case I would urge you to check links before you use a sheet in class or give one out for homework.
In general I like my worksheets to contain lots of French since this provides extra comprehensible input to maximise learning and long-term acquisition.
Here is an example:
Peppa Cochon – Les crêpes 4m 59s
https://www.youtube.com/watch?v=Xyb9i5rlnUM
D’abord:
du vocabulaire important!
du lait
– milk de la farine – flour des œufs – eggs
une
poêle – pan mélanger – to mix faire sauter – to toss
verser – to pour rajouter – to add la pâte – batter, mix
(faire) cuire – to cook réussir – to succeed décoller – to unstuck
un saladier – salad bowl un
bol – bowl retourner
– to turn over
Regardez, écoutez et cochez les phrases vraies seulement
1. C’est
l’heure du déjeuner.
2. Tout
le monde adore les crêpes.
3. Papa
Cochon pense qu’il est un expert.
4. Maman
se moque de Papa parce que la dernière fois sa crêpe est tombée par terre.
5. Pour
faire une crêpe on commence par verser du lait dans un bol.
6. Maman
mélange les ingrédients de la crêpe.
7. Peppa
et Georges n’aiment pas mélanger les ingrédients.
8. Peppa
fait cuire la première crêpe.
9. Maman
a bien réussi à préparer la première crêpe.
10. Maman
met du sucre et du citron sur la crêpe.
11. Papa
Cochon critique la méthode de faire sauter les crêpes de maman.
12. Peppa
mange la crêpe très lentement.
13. Papa
réussit bien à faire sauter sa crêpe.
14. Maman
et les enfants sautent sur le plancher de la chambre pour faire décoller la
crêpe.
15. La
crêpe tombe sur la tête de papa.
Comment dit-on en anglais ?
« Tu devrais me laisser faire » -
……………………………… du sirop d’érable - ………………….
de mauvaise humeur - ……………………. « on arrête de mélanger »
…………………………..
« tu aurais pu la lancer plus
haut » - you could have…………………………………………………..
« Virevolter
dans les airs » (think of a gymnast) - ……………………………………………………
Teacher’s answers
Correct
sentences are: 2, 3, 4, 6, 9, 11, 14, 15
virevolter – to
somersault
Comments
Post a Comment