Skip to main content

Recette pour cookies à la vanille

Here is a homework idea which worked well for my Y10 class once. Just set the task for a homework, give them a week to complete and then have a tasting in class. Getting them to complete the vocab sheet should help mitigate any short-cuts on the part of pupils!  

Ingrédients

1 tasse de beurre
1 tasse de sucre 1 œuf (gros de préférence)
1 cuillère à café de concentré de vanille
2 cuillères à café de levure
3 tasses de farine  

Préparation

Préchauffer le four à thermostat 6 (180°C). Dans un récipient mélangez le beurre ainsi que le sucre, jusqu'à ce que le mélange devienne blanc.

Ajoutez l'oeuf ainsi que la vanille. Versez la farine et la levure tasse après tasse sans cesser de mélanger. La pâte devient de plus en plus compacte, alors pétrissez la manuellement avec la dernière tasse de farine.

Divisez la pâte en deux boules de taille égale. Etalez la pâte sur une planche farinée, puis découpez la pâte avec une forme. Placez les cookies sur une plaque (non grasse) au milieu du four.

Faites-les cuire pendant 4 à 12 minutes jusqu'à ce que les biscuits soient bien dorés (le temps de cuisson des cookies dépend de leur taille).
  
Complétez le vocabulaire

add – a__________           mix – m___________         pour – v__________
knead – p____________         divide – d____________    spread out – é__________    cut out – d___________      place – p________           cook – f________ ____           spoon - ___________ (f)         yeast - ________ (f)                oven - ______ (m)            container - ___________ (m)        mixture - ____________ (m)   flour - _________ (f)    cup - ________ (f)       ball – b________ (f)     size - _________      equal - ______      baking tray – p_______ (f) golden - ________

Comments

Popular posts from this blog

What is skill acquisition theory?

For this post, I am drawing on a section from the excellent book by Rod Ellis and Natsuko Shintani called Exploring Language Pedagogy through Second Language Acquisition Research (Routledge, 2014). Skill acquisition is one of several competing theories of how we learn new languages. It’s a theory based on the idea that skilled behaviour in any area can become routinised and even automatic under certain conditions through repeated pairing of stimuli and responses. When put like that, it looks a bit like the behaviourist view of stimulus-response learning which went out of fashion from the late 1950s. Skill acquisition draws on John Anderson’s ACT theory, which he called a cognitivist stimulus-response theory. ACT stands for Adaptive Control of Thought.  ACT theory distinguishes declarative knowledge (knowledge of facts and concepts, such as the fact that adjectives agree) from procedural knowledge (knowing how to do things in certain situations, such as understand and speak a langua...

The 2026 GCSE subject content is published!

Two DfE documents were published today. The first was the response to the consultation about the proposed new GCSE (originally due in October 2021) and the second is the subject content document which, ultimately, is of most interest to MFL teachers in England. Here is the link  to the document.  We are talking about an exam to be done from 2026 (current Y7s). There is always a tendency for sceptical teachers to think that consultations are a bit of a sham and that the DfE will just go ahead and do what they want when it comes to exam reform. In this case, the responses to the original proposals were mixed, and most certainly hostile as far as exam boards and professional associations representing the MFL community, universities, head teachers and awarding bodies are concerned. What has emerged does reveal some significant changes which take account of a number of criticisms levelled at the proposals. As I read it, the most important changes relate to vocabulary and the issue ...

La retraite à 60 ans

Suite à mon post récent sur les acquis sociaux..... L'âge légal de la retraite est une chose. Je voudrais bien savoir à quel âge les gens prennent leur retraite en pratique - l'âge réel de la retraite, si vous voulez. J'ai entendu prétendre qu'il y a peu de différence à cet égard entre la France et le Royaume-Uni. Manifestation à Marseille en 2008 pour le maintien de la retraite à 60 ans © AFP/Michel Gangne Six Français sur dix sont d’accord avec le PS qui défend la retraite à 60 ans (BVA) Cécile Quéguiner Plus de la moitié des Français jugent que le gouvernement a " tort de vouloir aller vite dans la réforme " et estiment que le PS a " raison de défendre l’âge légal de départ en retraite à 60 ans ". Résultat d’un sondage BVA/Absoluce pour Les Échos et France Info , paru ce matin. Une majorité de Français (58%) estiment que la position du Parti socialiste , qui défend le maintien de l’âge légal de départ à la retraite à 60 ans, ...