Skip to main content

Recette pour cookies à la vanille

Here is a homework idea which worked well for my Y10 class once. Just set the task for a homework, give them a week to complete and then have a tasting in class. Getting them to complete the vocab sheet should help mitigate any short-cuts on the part of pupils!  

Ingrédients

1 tasse de beurre
1 tasse de sucre 1 œuf (gros de préférence)
1 cuillère à café de concentré de vanille
2 cuillères à café de levure
3 tasses de farine  

Préparation

Préchauffer le four à thermostat 6 (180°C). Dans un récipient mélangez le beurre ainsi que le sucre, jusqu'à ce que le mélange devienne blanc.

Ajoutez l'oeuf ainsi que la vanille. Versez la farine et la levure tasse après tasse sans cesser de mélanger. La pâte devient de plus en plus compacte, alors pétrissez la manuellement avec la dernière tasse de farine.

Divisez la pâte en deux boules de taille égale. Etalez la pâte sur une planche farinée, puis découpez la pâte avec une forme. Placez les cookies sur une plaque (non grasse) au milieu du four.

Faites-les cuire pendant 4 à 12 minutes jusqu'à ce que les biscuits soient bien dorés (le temps de cuisson des cookies dépend de leur taille).
  
Complétez le vocabulaire

add – a__________           mix – m___________         pour – v__________
knead – p____________         divide – d____________    spread out – é__________    cut out – d___________      place – p________           cook – f________ ____           spoon - ___________ (f)         yeast - ________ (f)                oven - ______ (m)            container - ___________ (m)        mixture - ____________ (m)   flour - _________ (f)    cup - ________ (f)       ball – b________ (f)     size - _________      equal - ______      baking tray – p_______ (f) golden - ________

Comments

Popular posts from this blog

What is the natural order hypothesis?

The natural order hypothesis states that all learners acquire the grammatical structures of a language in roughly the same order. This applies to both first and second language acquisition. This order is not dependent on the ease with which a particular language feature can be taught; in English, some features, such as third-person "-s" ("he runs") are easy to teach in a classroom setting, but are not typically fully acquired until the later stages of language acquisition. The hypothesis was based on morpheme studies by Heidi Dulay and Marina Burt, which found that certain morphemes were predictably learned before others during the course of second language acquisition. The hypothesis was picked up by Stephen Krashen who incorporated it in his very well known input model of second language learning. Furthermore, according to the natural order hypothesis, the order of acquisition remains the same regardless of the teacher's explicit instruction; in other words,

What is skill acquisition theory?

For this post, I am drawing on a section from the excellent book by Rod Ellis and Natsuko Shintani called Exploring Language Pedagogy through Second Language Acquisition Research (Routledge, 2014). Skill acquisition is one of several competing theories of how we learn new languages. It’s a theory based on the idea that skilled behaviour in any area can become routinised and even automatic under certain conditions through repeated pairing of stimuli and responses. When put like that, it looks a bit like the behaviourist view of stimulus-response learning which went out of fashion from the late 1950s. Skill acquisition draws on John Anderson’s ACT theory, which he called a cognitivist stimulus-response theory. ACT stands for Adaptive Control of Thought.  ACT theory distinguishes declarative knowledge (knowledge of facts and concepts, such as the fact that adjectives agree) from procedural knowledge (knowing how to do things in certain situations, such as understand and speak a language).

La retraite à 60 ans

Suite à mon post récent sur les acquis sociaux..... L'âge légal de la retraite est une chose. Je voudrais bien savoir à quel âge les gens prennent leur retraite en pratique - l'âge réel de la retraite, si vous voulez. J'ai entendu prétendre qu'il y a peu de différence à cet égard entre la France et le Royaume-Uni. Manifestation à Marseille en 2008 pour le maintien de la retraite à 60 ans © AFP/Michel Gangne Six Français sur dix sont d’accord avec le PS qui défend la retraite à 60 ans (BVA) Cécile Quéguiner Plus de la moitié des Français jugent que le gouvernement a " tort de vouloir aller vite dans la réforme " et estiment que le PS a " raison de défendre l’âge légal de départ en retraite à 60 ans ". Résultat d’un sondage BVA/Absoluce pour Les Échos et France Info , paru ce matin. Une majorité de Français (58%) estiment que la position du Parti socialiste , qui défend le maintien de l’âge légal de départ à la retraite à 60 ans,