Skip to main content

Que feriez-vous si un grand Africain nu pénétrait dans votre appartement?

En fait c'est une histoire qui a mal terminé pour un bébé de quatre mois, mais c'est également un fait divers bizarre:

20minutes.fr:

Ils ont cru voir le diable. En réalité, l'étrange apparition nocturne n'était qu'un père de famille se rendant, complètement nu et mal réveillé, au chevet de son enfant qui pleurait... Complètement terrorisées, onze personnes, dont des enfants, se sont défenestrées d'un appartement de la Verrière, dans les Yvelines, samedi à l'aube, causant la mort d'un bébé de quatre mois.
C'est Odile Faivre, procureur adjoint de Versailles, qui a confirmé l'information samedi soir. Selon elle, «treize personnes se sont trouvées dans un appartement au second étage d'un immeuble quand, vers 3h du matin, l'un des occupants a entendu son enfant pleurer».

«Pris pour le diable»

Dans l'appartement, les treize habitants «étaient en train de regarder la télévision», a expliqué la magistrate à l'AFP. «L'homme s'est levé pour préparer un biberon quand son épouse aurait hurlé en le voyant: "C'est le diable, c'est le diable"».
«L'homme en question, d'origine africaine, a été sérieusement blessé à la main d'un coup de couteau avant d'être expulsé de l'appartement», a-t-elle précisé. Le père de famille, qui se trouvait dans le plus simple appareil, a tenté d'entrer à nouveau dans l'appartement. «C'est à ce moment précisément que les autres occupants ont pris la fuite en sautant par la fenêtre, ayant une peur panique du diable», a poursuivi Odile Faivre.

Des zones d'ombre

Outre celui qui a été confondu avec le diable, âgé de 30 ans, un deuxième homme, qui se serait défenestré avec une fillette de deux ans dans les bras, a été interpellé par la police.

«De nombreux points restent à éclaircir», a souligné le procureur adjoint. Les policiers, qui ont fouillé le logement, n'ont pas découvert de substances hallucinogènes. Et selon Odile Faivre, «aucune séance de spiritisme n'aurait eu lieu dans l'appartement», contredisant la thèse avancée plus tôt dans la journée par leparisien.fr.
Selon le parquet de Versailles, cité par l'AFP, parmi les personnes blessées, sept ont été transportées aux urgences de plusieurs hôpitaux de la région. Elles souffrent de multiples traumatismes. Deux enfants, la fillette de deux ans et le bébé décédé samedi soir, avaient été hospitalisés à Necker à Paris.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

What is skill acquisition theory?

For this post, I am drawing on a section from the excellent book by Rod Ellis and Natsuko Shintani called Exploring Language Pedagogy through Second Language Acquisition Research (Routledge, 2014). Skill acquisition is one of several competing theories of how we learn new languages. It’s a theory based on the idea that skilled behaviour in any area can become routinised and even automatic under certain conditions through repeated pairing of stimuli and responses. When put like that, it looks a bit like the behaviourist view of stimulus-response learning which went out of fashion from the late 1950s. Skill acquisition draws on John Anderson’s ACT theory, which he called a cognitivist stimulus-response theory. ACT stands for Adaptive Control of Thought.  ACT theory distinguishes declarative knowledge (knowledge of facts and concepts, such as the fact that adjectives agree) from procedural knowledge (knowing how to do things in certain situations, such as understand and speak a langua...

Zaz - Si jamais j'oublie

My wife and I often listen to Radio Paradise, a listener-supported, ad-free radio station from California. They've been playing this song by Zaz recently. I like it and maybe your students would too. I shouldn't really  reproduce the lyrics here for copyright reasons, but I am going to translate them (with the help of another video). You could copy and paste this translation and set it for classwork (not homework, I suggest, since students could just go and find the lyrics online). The song was released in 2015 and gotr to number 11 in the French charts - only number 11! Here we go: Remind me of the day and the year Remind me of the weather And if I've forgotten, you can shake me And if I want to take myself away Lock me up and throw away the key With pricks of memory Tell me what my name is If I ever forget the nights I spent, the guitars, the cries Remind me who I am, why I am alive If I ever forget, if I ever take to my heels If one day I run away Remind me who I am, wha...

Longman's Audio-Visual French

I'm sitting here with my copies of Cours Illustré de Français Book 1 and Longman's Audio-Visual French Stage A1 . I have previously mentioned the former, published in 1966, with its use of pictures to exemplify grammar and vocabulary. In his preface Mark Gilbert says: "The pictures are not... a mere decoration but provide further foundation for the language work at this early stage." He talks of "fluency" and "flexibility": "In oral work it is advisable to persist with the practice of a particular pattern until the pupils can use it fluently and flexibly. Flexibility means, for example, the ability to switch from one person of the verb to another..." Ah! Now, the Longman offering, written by S. Moore and A.L. Antrobus, published in 1973, just seven years later, has a great deal in common with Gilbert's course. We now have three colours (green, black and white) rather than mere black and white. The layout is arguably more attrac...